-
Quantes hores
dediqueu a l’escola al procés de lectoescriptura?
Actualment
a tot infantil es destinen 8 hores a l’àrea de comunicació i llenguatge.
-
Quins continguts
treballeu?
A
EI 3 anys treballem el reconeixement visual i l’escriptura/grafia de les lletres
A, I, U. També treballem dites dels mesos de l’any i algun poema dedicat a
alguna de les festes més populars com la Castanyada o el Nadal. Es treballa també el nom propi , comencem
sempre repassant i copiant el nom per acabar podent escriure el nom de manera
autònoma. També treballem dins d’aquesta hora la grafomoticitat, una mica les
onomatopeies i els contes per despertar el interès per a la lectura.
-
Com els treballeu? Feu servir llibres? O fitxes?
Fem una mica de tot, a EI 3 anys només tenim un llibre que ens
serveix per a treballar la grafomotricitat i la resta de continguts els treballem
amb fitxes o amb material manipulatiu. També
intentem fer la lectoescriptura des de una vessant molt vivencial. Per exemple,
quan iniciem el treball d’una vocal busquem en els noms de les cadires quins
nens i nenes tenen la vocal i quantes en tenen, busquem a les revistes i als
diaris les lletres que treballem. Per treballar el traç utilitzem material com
la farina o la sorra perquè els nens i nenes puguin practicar el traç sense
necessitat d’agafar un llapis i un paper.
-
Feu servir algun tipus de recurs per a l’atenció
a la diversitat?
A l’escola comptem amb una hora
de desdoblament destinada a l’àrea de comunicació i llenguatge. Durant el
primer trimestre l’utilitzem per a iniciar el treball del traç ( els primers mesos
és molt complicat agafar correctament el retolador i segui les línies) i de les
onomatopeies, i al segon i tercer
trimestre per al treball del nom propi. Si
veiem que algun alumne té moltes dificultats per a l’adquisició del procés de
lectoescriptura el podem derivar al departament de suport. També tenim servei
de logopèdia que ens ajuda a prevenir i
solucionar petits problemes de parla o pronunciació que poden interferir en el
procés lectoescriptor dels nens i nenes
en cursos superiors.
-
Com valores la metodologia emprada?
A p3 creiem que funciona prou
bé. Si ve és cert és que ens els altres
dos cursos de l’etapa ens hem plantejat moltes vegades si cal o no un canvi de metodologia. Per a p3 creiem
que va bé.
-
Treballeu la consciència fonològica?
Molt poc, crec que únicament el treball del nom propi i les
onomatopeies.
Hola Anna,
ResponEliminaMolt interessant l'entrevista. Em sembla bé la introducció que has realitzat en les entrades per situar-nos a tots en el context de treball.
Salutacions