El departament d'Orientació i Suport de l'escola Daina- Isard està format per una psicòloga/psicopedagoga, una
logopeda i una mestra d’educació especial. El fet de comptar amb un equip humà
que intervé des de l’entrada dels alumnes quan són a p3 fins que marxen de
l’escola, dóna sentit i recolza la idea de la intencionalitat educativa presentada com una determinació a actuar de
manera educativa i desplegant els ajuts educatius adaptats a cada alumne en els
diferents nivells de pràctica educativa.
Cal
dir que la psicopedagoga, és l’única mestra que passa per a totes les classes
de l’escola, podríem dir que és l’única mestra 3-18. Això comporta que les
oportunitats per a conèixer els alumnes i detectar possibles cassos amb algun
tipus de dificultat o necessitat sigui molt més fàcil i ràpid, com a la vegada
ho és l’intercanviï d’informacions i impressions amb els mestres tutors. Quan
hi ha una demanda de valoració, és la psicòloga la que realitza les proves
necessàries i estableix les bases del treball amb l’alumne juntament amb
els mestres que i intervenen. A partir de la valoració, les tasques i les
responsabilitats es deriven, si el mestre tutor pot seguir amb les indicacions
donades sense dificultat ho fa, quan la situació o els cas escapa a les
possibilitats del tutor tot hi oferir-li els recursos necessaris, entren en joc
la logopeda i la mestra d’educació especial que destinen hores de l’horari
lectiu al suport o reforç d’aquells alumnes que ho requereixen. Aquest suport o
orientació no és només pels alumnes, sovint
els pares també són els usuaris d’aquest servei sempre i quan tinguin a
veure amb l’alumne i puguin ser causants o desencadenant de situacions no
desitjades, alguns exemples són quan hi ha malalties a la família, morts,
separacions dels pares... s’entén a
l’alumne com un element obert envoltat d’estímuls que impacten sobre ell i que
per tant cal tenir en compte sempre i en tot moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada