dimarts, 26 de novembre del 2013

Fonts d'informació

S'acosta el final del meu període de pràctiques i han estat moltes i variades les informacions que he anat cercant per a la fonamentació teòrica del meu projecte. He buscat i trobat informació sobretot a internet, a llibres especialitzats i rebuscant als vells apunts de l'assignatura trastorns de la llengua escrita, que vaig cursar a la UB ara ja fa, uns quants anys.

En aquesta entrada us vull deixar una relació de les pàgines web amb les que he treballat i els llibres que m'han servit per a tirar endavant amb aquesta primera part, molt més teòrica, de les pràctiques.

PÀGINES WEB D'INTERÈS 

Aquesta pàgina web m'ha servit per establir el punt de partida i posar nom i una definició a la consciència fonològica
http://www.educacioninicial.com/EI/contenidos/00/4250/4268.

Aquest bloc és una molt bona pàgina on cercar informació relació amb el marc més teòric de la consciència fonològica. També trobem informació relacionada amb l'avaluació, amb el paral.lelisme que s'estableix entre la C-F i el procés de L-E i sobre evidencies empíriques.
http://lilisantamariac.blogspot.com.es/p/evidencia-empirica.html

Més informació general que ens ajuda a entendre la consciència fonològica
http://www.uditta.com/blog/2013/08/28/La-Consci%C3%A8ncia-Fonol%C3%B2gica.aspx


Aquest és un altre bloc que està molt i molt ben elaborat d'on podem extreure un munt d'informació fiable i contrastada en relació a la consciència fonològica
http://conciencia-fonologica.blogspot.com.es/2009/06/marco-teorico.html

LLIBRES D'INTERÈS


En aquest llibre s'ofereix material útil per fer front tan a l'avaluació de la consciència fonològica com del seu entrenament en un intent de contribuir i millorar l'aprenentatge de les normes de conversió grafema-fonema.

En cada actividad que se propone se expone el áreo o proceso que trabaja cada ejercicio, se presentan las instrucciones y se ofrece un material de tratamiento.
No aborda directamente la estimulación de la lecto-escritura, sino una capacidad anterior necesaria para poder adquirir correctamente aquella habilidad: la llamada conciencia fonológica, es decir, la capacidad de reconocer, manejar y alterar la estructura de los segmentos del lenguaje.
La conciencia fonológica, que puede observarse ya en la etapa pre-escolar, parece ser un indicador del desarrollo de la lectura y la escritura durante el periodo de educación primaria. Esta relación predictiva ha sido examinada en varios estudios y en diferentes lenguas y todos coinciden en que la conciencia fonológica es el predictor más importante de la lecto-escritura.
La aparición de dificultades de lecto-escritura se ha relacionado, además de con una "pobre" conciencia fonológica, con la baja capacidad atencional y dificultades de memoria.
El entrenamiento para mejorar y desarrollar la conciencia fonológica parece favorecer, según sugieren las investigaciones hasta el momento actual, avances en el desarrollo de la lecto-escritura de los niños de primaria.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada