dilluns, 4 de novembre del 2013

PRIMER DIA

Ahir vaig iniciar, formalment, el meu període de pràctiques a l'escola Daina Isard. En aquest inici però, no hi ha hagut nervis ni presentacions, ni dificultats per a trobar el centre, doncs realitzo aquest primer practicum a l'escola on treballo des de fa sis anys.

Al Daina Isard tenim moltes coses bones, però una de les més important, al menys sota el meu criteri, és el Departament de Suport i Orientació i va ser per això que vaig pensar, que aquí seria un bon lloc per aprendre i a més a més, una bona oportunitat per a invertir temps a fer quelcom que ens pugui servir en el nostre dia a dia.

En aquest primer dia ens vam reunir la Psicòloga de l'escola (la meva tutora) i la coordinadora d'educació Infantil per a acabar de parlar del paper de cada una de nosaltres i per exposar la meva idea de creació de material. Com que treballo en aquesta escola, i les pràctiques no poden coincidir en el meu horari laboral, la millor opció per a les pràctiques era la de crear material que a la vegada es pogués quedar a l'escola i ens servis en la nostra pràctica educativa.

La meva idea és crear tres caixes, una per a cada nivell, de material manipulatiu per a treballar la consciència fonòlogica a Infantil. En moltes de les reunions de seguiment que fem, comentem tot el clauestre de mestres, la necessitat de treballar aquest àmbit del procés de lecto-escriptura, però mai ens acabem de llençar a fer-ho. Discutim moltes vegades si no perdem massa temps en ensenyar les lletres a p5 i el traç de les lligades de manera sistemàtica i si no seria millor deixar això per a primer de primària i treballar només exercicis de consciència fonòlogica.

Aquestes pràctiques han de servir, per introduir a l'escola Daina-Isard una metodologia de treball nova dins l'àrea de comunicació i llenguatge. Ho aconseguirem? Jo crec que sí!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada