dimarts, 12 de novembre del 2013

Entrevista EI 3 anys

Abans d'iniciar l'elaboració del material per al treball de la consciència fonològica, crec que és necessari fer un petit estudi de com es treballa la lectoescriptura a cada curs per així establir quins són els punts fort i els febles i quin és el punt de partida amb el que ens trobem. Per a obtenir aquesta informació realitzaré una entrevista amb les tutores de cada curs. Ahir vaig començar amb les mestres de p3 i aquest és el resultat de l'entrevista.

-          Quantes hores dediqueu a l’escola al procés de lectoescriptura?
Actualment a tot infantil es destinen 8 hores a l’àrea de comunicació i llenguatge.
-          Quins continguts treballeu?
A EI 3 anys treballem el reconeixement visual i l’escriptura/grafia de les lletres A, I, U. També treballem dites dels mesos de l’any i algun poema dedicat a alguna de les festes més populars com la Castanyada o el Nadal.  Es treballa també el nom propi , comencem sempre repassant i copiant el nom per acabar podent escriure el nom de manera autònoma. També treballem dins d’aquesta hora la grafomoticitat, una mica les onomatopeies i els contes per despertar el interès per a la lectura.
-      
Com els treballeu? Feu servir llibres? O fitxes?
Fem una mica de tot,  a EI 3 anys només tenim un llibre que ens serveix per a treballar la grafomotricitat i la resta de continguts els treballem amb fitxes  o amb material manipulatiu. També intentem fer la lectoescriptura des de una vessant molt vivencial. Per exemple, quan iniciem el treball d’una vocal busquem en els noms de les cadires quins nens i nenes tenen la vocal i quantes en tenen, busquem a les revistes i als diaris les lletres que treballem. Per treballar el traç utilitzem material com la farina o la sorra perquè els nens i nenes puguin practicar el traç sense necessitat d’agafar un llapis i un paper.

-          Feu servir algun tipus de recurs per a l’atenció a la diversitat?
A l’escola comptem amb una hora de desdoblament destinada a l’àrea de comunicació i llenguatge. Durant el primer trimestre l’utilitzem per a iniciar el treball del traç ( els primers mesos és molt complicat agafar correctament el retolador i segui les línies) i de les onomatopeies,  i al segon i tercer trimestre per al treball del nom propi.             Si veiem que algun alumne té moltes dificultats per a l’adquisició del procés de lectoescriptura el podem derivar al departament de suport. També tenim servei de logopèdia  que ens ajuda a prevenir i solucionar petits problemes de parla o pronunciació que poden interferir en el procés lectoescriptor dels nens  i nenes en cursos superiors.

-          Com valores la metodologia emprada?
A p3 creiem que funciona prou bé.  Si ve és cert és que ens els altres dos cursos de l’etapa ens hem plantejat moltes vegades si cal  o no un canvi de metodologia. Per a p3 creiem que va bé.
-       
  Treballeu la consciència fonològica?
Molt poc, crec que únicament el treball del nom propi i les onomatopeies.





1 comentari:

  1. Hola Anna,

    Molt interessant l'entrevista. Em sembla bé la introducció que has realitzat en les entrades per situar-nos a tots en el context de treball.

    Salutacions

    ResponElimina