diumenge, 10 de novembre del 2013

Canvi de model

Que el temps i la societat estan canviant és un element clau a l’hora d’entendre quines són les pràctiques educatives que es desenvolupen en l’actualitat i quins són els objectius que persegueixen. L’entrada al que anomenem era de la informació i els canvis en l’economia basada en maneig de les tecnologies i en la capacitat de tenir noves idees, ens obliga als mestres i a qualsevol professional que dugui a terme la seva tasca amb unes intencions educatives siguin o no formals, a mantenir una costant renovació i innovació.


No obstant, hi ha quelcom que va més enllà de les intencions educatives, que es poden resumir en els objectius que volem assolir, allò què volem aconseguir, i és la intencionalitat educativa. En aquest cas no parlem del què, sinó del com volem que els nostres alumnes aprenguin tot allò que requereixen per a desenvolupar-se com a éssers plenament preparats per a la vida que els espera. Aquesta intencionalitat es presenta com una determinació a actuar de manera educativa i desplegant els ajuts educatius adaptats a cada alumne en els diferents nivells de pràctica educativa. Dit això, qui és el responsable de proporcionar als nostres infants aquest ventall d’oportunitats intencionalment pensades i dissenyades per a que es puguin desenvolupar i siguin inserits a la societat? Hem de buscar la resposta en el constructivisme social. No és només tasca dels docents o professionals de l’educació aquesta fita, sinó que els centres externs, la família i la societat actual prenen un paper molt i molt rellevant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada