diumenge, 10 de novembre del 2013

Contextualització general

L’escola Daina Isard és un centre concertat 3-18, de dues línies situat a Olesa de Montserrat, al Collet de Sant Joan, una zona geogràficament privilegiada per la seva relació amb el paisatge, poc urbanitzat i en contacte directe amb la natura. Compta amb 812 alumnes i un claustre de més de 50 professors. Hi ha un element molt interessant d’aquest centre al qual hem de posar molta atenció i que va íntimament lligat amb la concepció constructivista social . 

El Daina Isard és una cooperativa de pares.

Al ser una cooperativa totes les famílies es fan copropietàries de l’Escola, en són els socis i propietaris. Per això, al entrar compren una acció i desemborsen una quantitat de diners en concepte d’aportació de capital amb la que es sostenen totes les infraestructures de l’escola. En marxar, un cop s’acaba l’escolarització dels fills, aquesta aportació és retornada al soci per deixar lloc a altres que cobreixen la seva plaça. L’escola té un concert econòmic amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya gràcies al qual pot subvencionar-se una part de la despesa general. Una altra peculiaritat d’aquesta cooperativa és que no persegueix l’ànim de lucre, sinó que amb una gestió el màxim d’acurada empresarialment, es vol donar el millor servei al millor preu des de la màxima autogestió. A Catalunya només hi ha tres o quatre centres que funcionin amb aquesta formula jurídica en la que els propis pares i mares són alhora clients i propietaris de l’educació dels seus fills. Que comporta tot això? Doncs que els pares i mares, decideixen les inversions que es fan a l’escola, el tipus i la quantitat, són protagonistes principals de l’educació del seus fills i al ser propietaris la responsabilitat d’escollir bé els recursos i els suports també recau en ells.

L’organització o la jerarquia de l’escola es encapçalada pel president de la cooperativa (pare, no mestre) i el consell rector, seguit pel director general, directora pedagògica i director de finances, un esglaó per sota trobem els coordinadors d’àrees i no només d’etapa, els departaments, de suport i orientació, d’innovació tecnològica, d’anglès, de matemàtiques... i per últim, el claustre de professors que inclou els mestres tutors i els especialistes.  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada